پنجره upvc

پنجره های آهنی یا آلومینیوم قدیمی را می توان بدون تخریب در یک روز با پنجره های دوجداره یو پی وی سی تعویض نمود.

پنجره upvc و پنجره دوجداره

پنجره دوجداره چيست، قيمت پنجره دوجداره upvc

پنجره دوجداره نوعي روش ساخت شيشه و پنجره است كه طي آن دو يا چند صفحه شيشه اي، موازي هم و در امتداد يكديگر تعبيه مي شوند و لبه هاي آن ها كاملا با موادي پوشانده مي شود و مابين اين شيشه ها نيز هوا باقي مي ماند كه ممكن است همان هوا نيز تخليه شود. و به صورت خلا باقي بماند يا با گازهاي مخصوصي پر شود كه هر كدام از اين موارد برخي كارايي ها را به پنجره دو جداره اضافه مي كنند. پنجره دو جداره تا حد زيادي جلوي صدا، اتلاف انرژي يا ورود گرد و غبار را مي گيرد و به همين دليل در صنعت ساختمان اقبال زيادي به آن شده است.

در اين مطلب مي‌خوانيد:

    پنجره upvc

    قيمت پنجره دوجداره

    حفاظ پنجره دو جداره

    نصب پنجره دو جداره

     

    پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي

    پنجره دوجداره يو پي وي سي(upvc)

     پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي از نوعي ماده مقاوم شبيه پلاستيك ساخته مي شوند كه به وفور در صنعت استفاده مي گردد. در قاب و فريم در و پنجره، استفاده از چنين متريالي باعث مي شود كه ديگر مثل چارچوب هاي چوبي خبري از ترك خوردگي و پوسيدگي نباشد و مانند مواد فلزي زنگ زدگي يا اتلاف گرما پيش نيايد. اين متريال در برابر رطوبت، تابش خورشيد، خراش و ضربه مقاوم تر است و كاملا با شوينده هاي مختلف قابل شستشو است و از سوي ديگر عايق گرمايي فوق العاده اي است.

     پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي معمولا سفيد رنگ و زيبا، كه به مزنل شان و تشخص زيادي مي بخشند. اين پنجره ها از ماده اي بنام upvc ساخته مي شوند، در ايران اين نام را بصورت upvc مي نويسند. اين ماده تقريبا با ماده pvc يكسان است ماده pvc مخفف كلمه پلي ونيل كلوريد است، كه علت افزوده شدن u به آن بخاطر اضافه شدن كلمه unpasticised به معني پلاستيك زدايي شده مي باشد. اين ماده را بنام pvc سخت نيز مي شناسند كه مي تواند به پنجره ها خاصيت سخت شدن و عدم انعطاف پذيري را ببخشد.

    ايمني درب و پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي

     پنجره دوجداره از ماده اي تحت عنوان upvc ساخته شده اند كه ماده كلر در آن بكار گرفته شده است. ماده كلر، ماده اي بشدت سمي است و مي تواند براي سلامت انسان خطرناك باشد.به همين خاطر اين سئوال پيش مي آيد كه آيا درب و پنجره هايي كه با استفاده از اين ماده درست شده اند امكان دارد كه براي سلامت انسان مضر باشند؟ در پاسخ بايد گفت تاكنون هيچ خطري و يا حتي گزارشي از ابتلا و حتي احتمال ابتلا به بيماري اي به علت نزديكي و يا زندگي در نزديكي اين پنجره ها گزارش نشده است، و مي توانيد به جرات بيان داريم كه تا كنون اين ماده براي هيچ شخصي مضر نبوده است.

    مزايا و معايب پنجره عادي تك جداره و پنجره دوجداره 

    1. ايراد پنجره دوجداره آن است كه براي مناطق استوايي بسيار گرم و مرطوب توصيه نمي شود و معمولا گفته مي شود براي كاهش هزينه تهويه و خنك سازي، از شيشه هاي تك جداره در چنين مناطقي استفاده شود؛ با وجود اينكه استفاده از اين پنجره عادي باعث ورود صدا و گرد و خاك بيشتر به فضاي داخل مي شوند.
    2. در مقابل، ايراد پنجره عادي آن است كه در هنگام سرما و گرما مانع ورود حرارت يا سرما نيستند و حتي رطوبت هوا و آب باران نيز به مقدار قابل توجهي به داخل نفوذ مي كند.
    3. مقاومت آن ها در برابر ضربه و طوفان هاي شديد نيز بسيار ضعيف است. آلودگي صوتي و آلاينده هاي هوا و به خصوص گرد و غبار نيز به راحتي از آن عبور مي كنند.
    4. پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي در واقع راه حل تمام مشكلات پنجره هاي عاديست و بسيار مقاوم در برابر شرايط جوي و تكان و ضربه هستند و صدا و آلودگي هوا را فيلتر مي كند و هزينه مصرف انرژي را بسيار كاهش مي دهند.
    5. آمارهاي بين المللي نشان داده است كه در منازل مختلف، 65 تا 75 درصد انرژي تلف شده از طريق پنجره هاي عادي خارج مي شود. ظاهر زيباتر نيز معمولا يكي از مواردي است كه مشتريان را به استفاده از اين نوع پنجره ها ترغيب مي كند.

    قيمت پنجره دوجداره 

    تعيين قيمت پنجره دوجداره چندان به اندازه و طول و عرض پنجره بستگي ندارد، بلكه به ميزان ماده اي كه در آن بكار گرفته شده است بستگي خواهد داشت. معمولا قيمت هر پنجره در كشور انگلستان بين 250 تا 400 پوند مي باشد كه البته اين هزينه بدون در نظر گرفتن هزينه هاي حمل و نقل و دستمزد نصب مي باشد. محصولات ما با كيفيت هاي حداكثري بسيار مرقوم به صرفه بوده و براي رفع انواع نيازهاي مختلف داراي بازه قيمتي و مدل هاي متنوع هستند. جهت اطلاع دقيق از قيمت و مدل هاي مناسب براي شما مي توانيد همواره با ما در تماس باشيد و يا كاتالوگ ها و اطلاعات مرتبط با اين زمينه را در سايت ما مشاهده فرماييد.

    عمر پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي

    پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي داراي عمر مفيد محدودي مي باشند، بازه اين طول عمر بسته به جنس، محيط اطراف، مراقبت هاي دوره اي و بسياري ديگر از موارد مي تواند تغيير كند،  اين طول عمر چيزي در حدود 10 تا 35 سال است، در طي اين مدت حداكثري و حداقلي معمولا ميزان عمر مفيد اين نوع از پنجره ها را بطور متوسط چيزي حدود 20 سال معرفي كرده اند. در جداره هاي اين نوع از پنجره ها گاز مخصوصي وجود دارد كه باعث جلوگيري از ورود و خروج آلودگي ها و سروصدا مي گردد و به مرور زمان اين گاز از طريق روزنه هاي ريز اين نوع از پنجره ها خارج مي گردد و باعث مي شود پس از پايان عمر مفيد اين پنجره ها كارايي خود را از دست بدهند.

    حفاظ پنجره دوجداره 

    گاه براي ايجاد ايمني بيشتر چه براي ورود غير قانوني به داخل و چه براي امنيت كودكان ساكن در منزل برحسب نياز مي توان حفاظ پنجره دو جداره را نيز در نظر گرفت كه در طرح ها و ابعاد مختلف قابل ساخت مي باشند.

    حفاظ پنجره دوجداره

    نصب پنجره دوجداره 

    حدود 30 درصد كيفيت پنجره دو جداره يو پي وي سي وابسته به نصب آن است؛ از اين رو اهميت دارد كه اين مرحله نهايي را به متخصصان اين امر بسپاريد تا اين تجهيزات را با بالاترين ظاهر و كيفيت به صورت اصولي و استاندارد در ساختمان داشته باشيد.

    اسپيسر پنجره دوجداره 

    اسپيسر ها نوارها و پوشش هايي هستند كه صفحات شيشه را با فاصله از يكديگر نگه مي دارند و آن ها را از اطراف مي پوشانند. اسپيسر ها مي توانند بسته به نياز از مواد متفاوتي ساخته شوند كه هركدام ويژگي هاي متفاوتي دارند.

    اسپيسر پنجره دوجداره

    ضخامت شيشه پنجره هاي دوجداره چقدر است؟

    در كاربردهاي مختلف، اين ضخامت ها مختلف خواهند بود. در حالت كلي اين شيشه ها 3 تا 10 ميلي متر ضخامت دارند.

    چگونه مي توان رطوبت را از پنجره دوجداره خارج كرد؟

    براي حل كامل اين مشكل نيز راهكارهايي وجود دارد. معمولا عدم آشنايي با ساخت و نصب اين پنجره دوجداره توسط برخي افراد و شركت ها مي تواند باعث مشكلاتي از قبيل تشكيل كندانسه و رطوبت در ميان جدارها شود.

    براي رفع چنين مشكلي بهتر است با متخصصان اين زمينه مشورت كنيد تا در صورت امكان تعمير، خدماتي به شما ارائه دهند و يا براي رفع كامل مشكل تعويض پنجره نماييد. براي رفع موقت اين مشكل مي توانيد درزهايي در محل مورد نظر ايجاد كنيد و با استفاده از پنكه و ساير سيستم هاي تهويه به تخليه رطوبت كمك كنيد.

    داخل پنجره دوجداره چه گازي است؟

    ميان جدارهاي اين پنجره ها مي تواند خلا باشد يا هواي عادي به عنوان عايق گرما لحاظ شود و يا در ميان جدارها گازهايي نظير آرگون پر گردد.

    آيا پنجره upvc قابل شست و شو مي باشد؟

    بله اين فريم ها كاملا ضد آب هستند و قابليت شستشو جزو يكي از مزاياي آن است.

    آخرين مدل هاي پنجره دوجداره و بهترين برندهاي فعال در ايران كدام ها هستند؟

    به دليل محدوديت ها و تحريم هاي موجود، نمي توان چندان از اصالت برندها مطمئن بود و از سوي ديگر قيمت هاي موجود نيز بالا هستند. مبنا پنجره البرز از بزرگترين عرضه كنندگان و توليدكنندگان اين صنعت است و دليل تعداد زياد مشتريان آن نيز اين است كه هم در مرحله طراحي و ساخت و هم در محله نصب از متخصصان اين امر كمك مي گيرد.

    آيا پنجره دوجداره كاملا مهر و موم شده و نفوذ ناپذير است؟

    بله. تمام زوارها و منافذ در هنگام نصب پنجره هاپوشانده مي شوند و آب بندي شده اند.

    آيا پنجره دوجداره كه به خوبي مهر و موم نشده را مي توان مجددا مهر و موم و تعمير كرد؟

    بله در اغلب مدل ها مي توان ريسيل يا آب بندي مجدد را روي پنجره ها اجرا كرد.

    آيا پلاستيكي بودن پنجره upvc يا پنجره يو پي وي سي باعث مي شود در برابر تابش شديد خورشيد پلاستيك آن تغيير شكل دهد؟

    پلاستيك در ايران اصطلاحيست كه به انواع مواد شبيه هم اطلاق مي شود. برخي پلاستيك ها بسيار فشرده و سخت هستند؛

    به گونه اي كه به عنوان ضربه گير در تجهيزات صنعتي و خودروها از آن ها استفاده مي گردد. يكي از مقاوم ترين متريال هايي كه از نفت مشتق مي شود يو پي وي سي(upvc) است كه در برابر شديدترين و طولاني ترين تابش هاي خورشيد نيز ذره اي دچار تغيير رنگ يا تغيير شكل نمي شوند..

    آيا بدون تعويض مي توان يك پنجره تكجداره را تبديل به پنجره دوجداره كرد؟

    اگرچه چنين اقدامي ممكن است ولي چنين هزينه اي معمولا ثمر چنداني ندارد. هدف از استفاده پنجره دو جداره جلوگيري از تبادل حرارت، صدا و گرد و غبار است و چنين امري مستلزم ساخت يك پنجره دو جداره است و صرف اضافه كردن يك لايه شيشه بيشتر و پوششي در لبه هاي آن نمي تواند تمام اين اهداف را محقق كند.

    سفارش پنجره دوجداره از چه طريقي ممكن است؟

    شما مي توانيد از طريق سايت، تماس و اقدام حضوري از تمام محصولات ما باخبر شويد و سفارش و خريد آن ها را در كمترين زمان انجام دهيد.

    منبع: پنجره دوجداره

     پنجره upvc

    + نوشته شده در  چهارشنبه 6 شهريور 1398ساعت 15:29  توسط منبت صنعت 

    تعویض پنجره

    تعويض پنجره قديمي با پنجره دوجداره upvc بدون تخريب

    پنجره قديمي هميشه با مشكلاتي مواجه بوده است، اين مشكلات عبور گرد و غبار، عدم بازداري سر و صدا چه از داخل به بيرون و چه از بيرون به داخل، عدم عايق بودن حرارتي كه باعث مقدار بسيار زيادي هدر رفتن انرژي مي گرديد و امروزه بدلايل مختلف استفاده از پنجره upvc اهميت پيدا كرده است.

    از جمله اين دلايل مي توان همين ترين آنها را بازداري از خروج و ورود صدا، جلو گيري از ورود آلودگي ها به منزل و از همه مهم تر كه امروزه بدليل گرم شدن زمين و افزايش ميزان گازهاي دي اكسيد كربن و منو اكسيد كربن در جو زمين بحث آن رواج بسياري يافته است، جلوگيري از هدر رفت انرژي را براي ما به ارمغان مي آورد. 

    در اين مطلب مي‌خوانيد:

      تعويض پنجره

      دلايل تعويض پنجره قديمي

      نحوه تعويض پنجره قديمي

      هزينه تعويض پنجره قديمي

      مزاياي استفاده از پنجره upvc

      قيمت تعويض پنجره upvc

       

      تعويض پنجره

      تعويض پنجره معمولي با پنجره upvc امروزه بحث داغ روز محسوب شده، و تقريبا تمايل همه گيري را نسبت به اين موضوع در ميان افراد مختلف شاهد هستيم. براي تعويض پنجره قديمي با پنجره upvc ذكر نكاتي ضرورت دارد كه در اينجا به بيان اهم آنها خواهيم پرداخت.

      upvc چيست؟

      پس از اختراع ماده pvc متخصصين متوجه كاربردهاي وسيع اين ماده شده و پس از مدتي توانستند ماده اي مناسب تر بنام upvc را ابداع نمايند. ماده upvc در واقع همان pvc با عدم استفاده از پلاستيك در ساختار آن است.

      اين ماده اي قوي؛ مقاوم در برابر خم شدگي، مقاوم در برابر تغيير شرايط آب و هوايي و بسياري ديگر از موارد است ،بكارگيري اين ماده در ساخت پنجره باعث شد تا به پنجره ها قدرت  عدم نفوذ آلودگي و سر و صدا و همچنين بازداري از هدر رفتن انرژي را ببخشد. بدليل خصوصيات شيميايي مواد بكار گرفته شده در اين نوع از پنجره ها آنها قدرت ماندگاري رنگ و جلا را به مدت زمان زيادي دارا مي باشند (حداقل 10 و حداكثر 20 سال) به همين علت نيازي به رنگ كاري و يا جلا دادن نخواهند داشت.

      دلايل تعويض پنجره قديمي

      1. اولين دليلي كه مي تواند براي مجاب كردن شما در جهت تعويض پنجره به كار گرفته شود اين است كه اين كار به دليل عايق كاري شدن منزل شما، مي تواند باعث كاهش هزينه هاي انرژي مصرفي شما گردد. به زبان ساده تر اينكه در زمستان گرماي داخل منزل به بيرون سرايت نكرده و در تابستان نيز دستگاه هاي تهويه شما، نياز به تلاش كمتري خواهند داشت به همين دليل ميزان مصرف برق شما در تابستان و ميزان مصرف گاز شما در زمستان كاهش خواهد يافت.
      2. يكي ديگر از دلايل اين كار را بايد در سمي بودن و يا خطرناك بودن ذرات و يا مواد بكار گرفته شده در درب و پنجره قديمي دانست، مواد ساخته شده با ماده ونيل يك امتيازي كه دارند اين است كه جلوي انتشار مواد سمي در منزل را از جانب بدنه پنجره باز خواهد داشت.
      3. يكي از بزرگ ترين مشكلات كه در پنجره هاي قديمي همواره مشاهده مي شود اين است كه هميشه مخصوصا در فصل زمستان باز و بسته كردن اين نوع از پنجره ها مشكل خواهد بود و گاهي اوقات حتي باعث اعصاب خوردي نيز مي شوند، ولي پنجره هاي ساخته شده از ونيل ديگر اين مشكل را نخواهد داشت.
      4. هميشه اين ترديد وجود دارد كه پنجره قديمي بر اساس نقشه منزل ساخته و نصب شده اند و به همين دليل به قول معروف با نماي خانه جور هستند، ولي پنجره هاي جديد نيز با طرح هاي مختلف ساخته مي شوند و مي تواند مدلي هم شكل پنجره هاي قديمي و يا حتي متناسب تر با نماي منزل خود بيايد.

      نحوه تعويض پنجره قديمي

      پنجره ها سازه هايي متشكل از اجزاي مختلف هستند و هنگامي كه با پنجره جديد تعويض مي گردند، هر جزيي كه همچنان كاربردي و سالم باشد براي ما قابل استفاده مجدد خواهد بود.

      نحوه تعويض پنجره قديمي

      معمولا پنجره upvc در مدل هاي مختلف ولي با اجزاي مشترك زيادي ساخته مي شوند و در بيشتر اين اجزا با پنجره هاي قديمي تفاوت دارند. شيشه ها، قاب شيشه، دستگيره پنجره، يراق، اتصالات، لاستيك ها، ميخ اتصال به ديوار، چارچوب، فلانژ، سيل و غيره از جمله اين اجزا هستند.اين اجزا با احتياط و بدون آسيب يكي پس از ديگري باز و جدا مي شوند و در محلي كه مزاحم روند كار نباشد جمع آوري مي گردند و هر جز كه قابل استفاده باشد براي نصب مجدد در نظر گرفته مي شود. در دل ديوار و حاشيه پنجره چارچوب و نگه دارنده هايي را مشاهده خواهيد كرد كه اغلب فلزي اند.

      هنگام نصب پنجره، اين چارچوب ممكن است كاملا از ديد پنهان باشد؛ ولي پس از باز كردن اجزا مي توانيد آن را ببينيد. افراد بسياري بدون برآورد كيفيت و استحكام اين چارچوب، اقدام به حذف آن مي كنند كه جزو اصلي ترين اجزاست و هزينه زيادي دارد. به جز خريد نمونه جديد، حذف و جايگزيني اين جزء نيز هزينه جداگانه اي دارد و تقريبا در تمامي موارد، حذف آن مستلزم تخريب بخشي از ديوار است كه سر و صدا و گرد و غبار را بيشتر خواهد كرد.

      خوشبختانه اگر اين چارچوب سالم باشد و مشتري نيز به فكر تغيير ابعاد و بزرگ تر كردن پنجره نباشد مي توان براي نصب پنجره هاي مدرن نيز آن ها را مورد استفاده قرار داد؛ ولي در غير اين صورت نياز به تغيير خواهد داشت كه اين تغيير كمي زمان مورد نياز براي تعويض را افزايش مي دهد و ناگفته نماند كه براي بهتر شدن ظاهر منزل شما بهتر خواهد بود. با محكم كردن چارچوب ها، پنجره هاي انتخاب شده در محل قرار مي گيرند و ضمن ثابت كردن و محكم كردن آن ها، برخي پوشش ها و آب بندي ها نيز انجام مي گيرند و كار تعويض پنجره به پايان مي رسد.

      قيمت تعويض پنجره قديمي

      قيمت تعويض پنجره دو جداره مي تواند بسته به نوع كار و مدل و ابعاد پنجره اي كه انتخاب نموده ايد متفاوت باشد و بهتر است جديدترين و دقيق ترين قيمت ها را از طريق تماس با ما به دست آوريد.همانگونه كه مطلعيد، در كنار خريد پنجره دوجداره، موضوع نصب آن نيز مطرح است.

      فراموش نكنيد كه بهترين مدل پنجره دوجداره نيز اگر به درستي نصب نشود ممكن است از نظر ظاهري يا عايق و آب بند بودن دچار ايراد شود و لازم است به جز فروشنده معتبر، به نصب اصولي اين كالاها نيز دقت كنيد. ما تمامي اين مراحل را پشتيباني مي كنيم تا مشتريان بتوانند با يك بار سفارش، ابتدا تا انتهاي كار را به يك تيم بسپارند و بدون دغدغه بابت انجام كامل كار خيالي آسوده داشته باشند.

      مزاياي استفاده از پنجره upvc

      • بدليل داشتن عايق بندي ها و آبكاري هاي مناسب جلوگيري از ورود گرد و غبار
      • بدليل داشتن عايق حرارتي باعث كاهش مصرف انرژي در تامين سرمايش و گرمايش منزل مي گردد
      • مي توان آن را محصولي دوست دار محيط زيست ناميد
      • كاهش هزينه ها بمنظور خريد تاسيسات گرما زا و سرما زا (بدليل داشتن بازداري از هدر رفت انرژي)
      • بدليل كاهش ميزان مصرف شوفاژ و دستگاه هاي قديمي باعث مصرف كمتر اكسيژن محيط از سوي آنها گرديده و به همين علت مي تواند فضايي با شادابي بيشتر را به ما تحويل دهد.
      • داشتن تنوع از نظر شكل و ابعاد ظاهري
      • درصورتي استفاده از شيشه هاي دوجداره در آنها قابليت بازگرداني اشعه UV و جلوگيري از ورود آن به داخل منزل را نيز دارا مي باشند.
      • مي توان اين پنجره ها را حتي پس از تكميل و پايان كار ساخت و ساز ساختمان نصب نمود
      • قابليت اشتعال بسيار پاييني را دارا مي باشند.
      • در ضمن بدليل قابليت بازيافتي بودن آن نيز مي توان آن را محصولي دوست دار محيط زيست ناميد
      • قابليت نصب آسان كه ديگر نيازي به بنايي نيز نخواهد داشت.
      • بدليل مواد بكار گرفته شده در ساختمان اين پنجره ها مي توان به راحتي ادعا كرد كه اين پنجره ها در مقابل خم شدگي مقاومت بسيار بالايي را دارا مي باشند.
      • مدل هاي بازشوي آنها بسيار بالا بوده و مي توان به هر شكلي كه علاقه مند هستيد شيوه باز شدن پنجره خود را انتخاب نماييد
      • بايد دانست كه اين پنجره ها نيازي به رنگ كاري نداشته (البته رنگ كاري آنها نيز نيازمند استفاده از مواد شيميايي خاص و تكنيك هايي خاص است) ولي كارخانه هاي معتبر پنجره هاي upvc رنگي را نيز به شما ارائه مي دهند.
      •  

      قيمت تعويض پنجره upvc

      قيمت تعويض پنجره upvc مي تواند بسته به نوع كار و مدل و ابعاد پنجره اي كه انتخاب نموده ايد متفاوت باشد و بهتر است جديدترين و دقيق ترين قيمت ها را از طريق تماس با شركت مبنا پنجره البرز به دست آوريد.

      همانگونه كه مطلعيد، در كنار خريد پنجره، موضوع نصب آن نيز مطرح است. فراموش نكنيد كه بهترين مدل در و پنجره دو جداره نيز اگر به درستي نصب نشود ممكن است از نظر ظاهري يا عايق و آب بند بودن دچار ايراد شود و لازم است به جز فروشنده معتبر، به نصب اصولي اين كالاها نيز دقت كنيد. ما تمامي اين مراحل را پشتيباني مي كنيم تا مشتريان بتوانند با يك بار سفارش، ابتدا تا انتهاي كار را به يك تيم بسپارند و بدون دغدغه بابت انجام كامل كار خيالي آسوده داشته باشند.

      انتخاب مدل پنجره upvc

      اگر به فكر مدرن كردن در و پنجره خود هستيد، براي تعويض اين سازه ها بايد به 7 جنبه دقت كنيد تا انتخابي مناسب تر داشته باشيد. در تمامي اين مراحل مي توانيد از مشاوره هاي متخصصان مجموعه ما نيز بهره مند باشيد.

      مدل پنجره upvc

      تناسب نحوه باز شدن پنجره با محيط اطراف و دكوراسيون (كشويي، لولادار، و غيره) حريم خصوصي (شيشه هاي طرح دار، رفلكس، كدر، مات و غيره) ميزان ديد مورد نياز از داخل رو به بيرون ظاهر پنجره از بيرون منزل ايمني و امنيت (ايمن بودن براي ساكنين مخصوصا كودكان و افراد ناتوان، امنيت براي تهديد هاي بيروني) دريافت نور و گرما از بيرون نوع مقاومت در برابر شرايط جوي

       

      منبع: تعويض پنجره

      + نوشته شده در  چهارشنبه 6 شهريور 1398ساعت 15:24  توسط منبت صنعت